Agria-Sport

TAO - Változott a Társasági és osztalékadó törvény

A látványsportok támogatását szolgáló adótörvény változásait a www.apeh.hu oldalon lehet találni. A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao. tv.) 22/C. §-ának (2) bekezdése szerint az adózó a részére kiállított támogatási igazolásban szereplő összeg – döntése szerint – a támogatás (juttatás) adóéve és az azt követő három adóév adójából adókedvezményt vehet igénybe, függetlenül attól, hogy e támogatással nem kell megnövelnie az adózás előtti eredményét az adóalap megállapításakor. Az adókedvezmény – a Tao. tv. 23. § (3) bekezdése szerint – az ún. 70%-os korlátra figyelemmel érvényesíthető.

A Tao tv. 22/C. § (3) bekezdése szerint az adókedvezmény a támogatási igazolás alapján vehető igénybe. A támogató a sportigazgatási szerv vagy a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetsége által kiállított támogatási igazolásban szereplő támogatási összeget vagy annak egy rész a támogatási igazolás kézhezvételét követően teljesíti.

A látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról és felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint
visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet 7.
§ (1) bekezdése értelmében a támogató a támogatás rendelkezésre bocsátását követő 8 napon belül értesíti az állami adóhatóságot. Az adózó ezen tájékoztatási kötelezettségét kötetlen formában elkészített beadvány benyújtásával teljesíti.

A látvány-csapatsport céljára adott támogatás végleges pénzeszköz átadásnak minősül, amelynek összegét a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Szt.) 86. § (7) bekezdésének c) pontja szerint kell ráfordításként elszámolni; az üzleti év eredménye terhére a pénzügyileg teljesített támogatás számolható el.

Minderre figyelemmel a Tao. tv. előírásainak alkalmazása során a következő szerint lehet eljárni:

– a támogatás (juttatás) adóéve az az adóév, amelyben a támogatás
átutalása megtörténik (amely adóévben a juttató pénzforgalmi számláját a
hitelintézet megterheli);

– a nyújtott támogatás elismert költségként történő figyelembe
vétele (Tao. tv. 3. számú melléklet „B” fejezet 15. pontja), továbbá az
adókedvezmény (Tao. tv. 22/C.1§ (2) bekezdés) abban az adóévben,

illetve annak az adóévnek az adója terhére érvényesíthető, amely utolsó napján rendelkezik az adózó a támogatási igazolással és annak alapján – szintén az adóév utolsó napjáig – megtörtént a támogatás átutalása a kedvezményezett részére.

Természetesen a társasági adóelőleg-kiegészítésnél („feltöltésnél”) az
adóévi várható adó összegének meghatározásakor a látvány-csapatsportok támogatásának adókedvezménye figyelembe vehető, a fentiekben kifejtettek figyelembe vételével.

A Kézilabda és a Kosárlabda Szakszövetségekhez beadott együttműködési megállapodásokat folyamatosan dolgozzák fel és az eredményekről illetve a határozatokról e-mailon értesítést küldenek.

Vissza